משחק המטקות מול משחק פינג פונג כמסביר לתקשורת אפקטיבית

לכבוד יום הכיפורים שעבר והסגר שעכשיו, ביקשנו לדבר על ההבדל בין פינג פונג למשחק מטקות, מה קרה באליפות העולם בפינג פינג ב-1936, איך זה קשור לתהליך שעובר עלינו כחברה, ואיך משחק המטקות בים מסביר את הכל.

אלויזי "אלכס"ארליך, יהודי פולני, (1914-1992), 3 פעמים סגן אלוף עולם, מהמועדון היהודי "חשמונאי" זוכה אלפיות פולין ב-1933, כאשר ארליך נבחר לטניסאי השולחן הטוב במדינה. ב 1936 קובעים ארליך והרומני-יהודי פרקש שיא עולם לאורך נקודת מערכה שעתיים ו-12 דקות שבמהלכה הכדור עובר 12,000 פעם מעל הרשת, השופט פורש עקב כאב בצוואר וארליך זוכה בנקודה כשהוא מחליף ידיים ומשחק גם בשמאל, פרקש נשבר בדקה ה 20 לתוך נקודה נוספת, כשהוא מטיח את הכדור והמטקה לעבר ארליך, נקודה שהובילה לשינוי בכללים- משך המשחק הוגבל לעשרים דקות. בתחילת שנות ה-30 עובר ארליך לצרפת, אך ממשיך לייצג את פולין. במלחמת העולם השנייה נשלח לאושוויץ, משם למחנה הריכוז דכאו. ארליך ניצל מתאי הגזים, לאחר ששומר זיהה אותו מאותו משחק.

לאחר המלחמה חזר לצרפת ולפינג פונג. פולין מנדה אותו, והוא מייצג את צרפת. לאחר פרישתו הפך למאמן, פיתח רובוט אימון ושיטת אימון לירידה עם הגב למדרגות.

אז איך הכל קשור לסגר ולמשחק מטקות בים- הבטחנו ולכן נקיים:

המשחק שלא נגמר ב 1936 גרם לשינוי בכללי המשחק של טניס השולחן ולהגבלת משך המשחק ל 20 דקות, (מי שמוביל מנצח) בא ללמדנו

  • אירועים גדולים גוררים שינויים גדולים.
  • במשחק פינג פונג אני משחק כנגד יריב, המטרה של שנינו הפוכה ואנו משחקים בתוך כללים ברורים וקשיחים. במשחק מטקות המטרה של שנינו זהה, להחזיק את הכדור כמה שיותר זמן באויר, אין כללים ואין חוקים- אנו משחקים אחד עם השני ולא אחד נגד השני!

כמו שכתוב בספר משלי: "המשיב דבר בטרם הקשיב איוולת היא לו וכלימה" (תודה לעדי גופדה). נתעקש על דיאלוג כמו במשחק מטקות ולא כמו במשחק פינג פונג, שיחה בין שניים עם מטרה משותפת ולא משחק על נקודות האחד על חשבון השני.

אז למי שעבר יותר מדי זמן מאז ששיחק מטקות בפעם האחרונה – לים דחוף!

והשירים:

אושיק לוי בשיר שמתחיל כנעימת שיר ערש הופך ל"שיר ערש גנוב", מי אם לא יונתן גפן כותב את המילים המעצבנות, על הדרך הלא נכונה לגדל ילד, חלק מאיתנו שרואה אנשים בעמדות בכירות מתנהגים בצורה לא ראויה, חושב לפעמים האם חינכתי את ילדי לעולם בדרך שפסקה מלהיות רלוונטית?, אז זהו שלא!, כמו שכתב לנו רבי יהודה הנשיא: "ובמקום שאין אנשים, השתדל להיות איש."- נמשיך להיות בני אדם, לכבד האחד את השני, על דרך המטקות ולא על דרך הפינג פונג!

https://www.youtube.com/watch?v=Opj9HV8rBLk

תיאור וקליפ התארים כמה הרבה ניתן ללמוד ממשחק המטקות מצאנו אצל ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא https://www.youtube.com/watch?v=iDh3MjCIh1I

משחק בלי מפסידים ומנצחים, נתמסר מול השמש השוקעת להציל את הכדור

כי חופים הם לפעמים געגועים, כשנפל לנו למים אז למדתי לשחות

וכשפגע במשתזפים למדתי לבקש סליחה– (כמה רלוונטי!)

גמר חתימה טובה וחזרה מהירה לשגרה מבורכת